17 czerwca 1992 roku w centrum Warszawy, w legendarnym Sezamie przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, rozpoczęła działalność pierwsza restauracja McDonald’s w Polsce. Dziś z oferty 386 polskich lokali tej marki korzysta codziennie ponad pół miliona gości.

Restauracje McDonald’s zlokalizowane są w ponad 150 miastach na terenie całego kraju. Blisko 75% z nich to obiekty franczyzowe prowadzone przez niezależnych polskich przedsiębiorców. Liczba placówek McDonald’s w niedługim czasie przekroczy 400. Otwarcie każdego kolejnego lokalu sieci to inwestycja rzędu 6-7 mln złotych.

Polska należy do najintensywniej rozwijających się rynków McDonald’s na świecie. Efekt 25 lat obecności Złotych Łuków nad Wisłą jest imponujący. Znaczące inwestycje, regularnie wprowadzane innowacje i nowości. Marka nowoczesna i liczący się pracodawca. Lider branży. Dzisiaj, oprócz najwyższej jakości produktów oraz obsługi zorientowanej na gości, stawiamy na personalizację oferty i stosowanie najnowszych technologii w codziennej działalności. Jednak filary naszej sieci są niezmienne. Oferta doskonałych burgerów i wzorowe współdziałanie wszystkich elementów systemu. Pracownicy, dostawcy i franczyzobiorcy – bez ich zaangażowania tak dynamiczny rozwój nie byłby możliwy – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

McDonald’s to ludzie

Polski McDonald’s zatrudnia obecnie ponad 20 tys. osób. Blisko 4000 z nich to kadra menadżerska. McDonald’s to nie tylko popularny pracodawca wśród ludzi młodych. Firma umożliwia ponowną aktywizację osobom w wieku 50+ oraz znalezienie stabilnej pracy niepełnosprawnym. Okres wakacji to ciekawa oferta pracy dla młodocianych (w wieku od 16 do 18 lat). McDonald’s stawia na rozwój pracowników i oferuje dobre możliwości awansu. Wystarczy wspomnieć, iż wszyscy kierownicy polskich restauracji i niemal cały, ponad stuosobowy personel biura McDonald’s Polska w Warszawie, zaczynali karierę od zatrudnienia na szeregowych stanowiskach w lokalach sieci.

Ogromną rolę w rozwoju firmy odgrywa ponad 60 franczyzobiorców, polskich przedsiębiorców, prowadzących obecnie 285 restauracji licencyjnych. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie), przechodzi trwające około roku szkolenie, poznając dogłębnie mechanizmy działania restauracji, zasady zarządzania ludźmi, współpracy z dostawcami, działań marketingowych i promocji. Inwestując własne środki finansowe i zaangażowanie, franczyzobiorcy marki umiejętnie łączą własne doświadczenie z know-how i zasobami systemu.

Oprócz pracowników i franczyzobiorców, kluczową rolę odgrywają również dostawcy. Skutecznie realizują zobowiązanie najwyższej jakości – od poziomu hodowli, upraw, po finalny produkt. Wśród nich jest wiele firm działających na polskim rynku, między innymi tacy liderzy branży: OSI FOOD SOLUTIONS (burgery wołowe), FARM FRITES (frytki), ARYZTA (pieczywo), GREEN FACTORY i EISBERG (warzywa). Dostarczają swoje produkty nie tylko do polskiej sieci McDonald’s, ale do szeregu rynków, na których działa marka. Wiele z tych firm, dzisiejszych potentatów branży, rozpoczynało swoją działalność blisko 25 lat temu z momentem otwarcia pierwszej restauracji sieci. Dzięki współpracy z McDonald’s rozwinęło swoją działalność, dynamicznie zwiększyło produkcję i zatrudnienie. Ważnym ogniwem funkcjonowania McDonald’s Polska jest również Centrum Dystrybucji – firma HAVI Logistics – przez którą przechodzą praktycznie wszystkie surowce wykorzystywane w restauracjach sieci. HAVI Logistics odgrywa istotną rolę w przechowywaniu i transporcie produktów.

Marka nowoczesna, stawiająca na rozwój


McDonald’s w Polsce nie tylko otwiera kolejne restauracje – w ostatnich latach firma zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju, wprowadziła szereg nowości w zakresie technologii i zasad funkcjonowania. Wychodząc naprzeciw trendom oraz zmieniającym się oczekiwaniom gości, McDonald’s zmienił wystrój lokali, ich kolorystykę, postawił na naturalne materiały wykończeniowe. Rewolucyjne zmiany wprowadzono w odniesieniu do organizacji serwisu i zasad przygotowywania posiłków. We wszystkich restauracjach pojawiły się nowoczesne kioski zamówieniowe. Aby zagwarantować jak najlepszą jakość oferty, wszystkie produkty przygotowywane są na świeżo, na zamówienie. Najbardziej popularne burgery można personalizować modyfikując ich skład.
Szczególną kategorię restauracji marki stanowią lokale typu McDrive, które poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość zakupu bezpośrednio z samochodów. Stanowią one obecnie ponad 70% wszystkich lokali sieci.


Zapraszamy na fanpage McDonald’s Polska https://www.facebook.com/McDonaldsPolska
i stronę internetową http://mcdonalds.pl/


Kulinarnie.naszemiasto.pl