Wicemarszałek Pilch poparł pomysł, dlatego wystosował pismo do dyrektora PKP w Krakowie z prośbą o „możliwe priorytetowe procedowanie oraz dokonanie stosownych uzgodnień zaproponowanych przez Gminę Zagórz”.
Marszałek zwraca uwagę, że funkcjonowanie dworca w Zagórzu jest istotne, chociażby ze względu na plany wykonania rewitalizacji linii kolejowych 108 Stróże-Krościenko na odcinku Jasło-Nowy Zagórz oraz linii 107 Nowy Zagórz-Łupków.
- Województwo Podkarpackie stoi na stanowisku, że w przypadku wyrażenia woli przejęcia przez jednostki samorządu terytorialnego budynków kolejowych i wykorzystania ich między innymi w celach transportu, PKP S.A. powinny w jak najszerszym stopniu popierać propozycje wysuwane przez samorządy lokalne, tak, aby niewykorzystane jak dotąd budynki, pracowały na rzecz społeczności lokalnej
- czytamy w liście skierowanym przez wicemarszałka Pilcha do PKP w Krakowie.
Połączenia kolejowe w powiecie sanockim są produktem deficytowym, szczególnie pożądanym przez turystów w okresie wakacyjnym. Stąd też od dłuższego czasu trwają rozmowy samorządowców nad przywróceniem pociągów promocyjnych z Sanoka do Nowego Łupkowa, a nawet wydłużeniem okresu ich kursowania do końca roku kalendarzowego.
Nowością jest uruchomienie od 13 grudnia codziennych pociągów z Zagórza do Krakowa.
ZOBACZ TEŻ: Dolina.Kolejowa.pl przedstawia: Kolej w Zagórzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?