Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gender w Szkole Podstawowej nr 4 w Sanoku? Dyrektor Marek Wojtowicz: nie ma działań niestosownych

Dorota Mękarska
Dorota Mękarska
Otrzymaliśmy sygnał od jednego z rodziców uczennicy uczęszczającej do SP 4 w Sanoku. Jego zdaniem pod pozorem treści dotyczących dojrzewania wprowadza się do szkoły treści związane z ideologią gender.

– Moja 13-letnia córka przyniosła ze szkoły pakiet menstruacyjny – relacjonuje rodzic. – Były w nim podpaski i tampony oraz poradnik.

Broszura została przeglądnięta przez rodzica. Ku jego zaskoczeniu na samym końcu tej publikacji widniały informacje, które jego zdaniem, są zbieżne z ideologią gender. Rodzic był w szoku, że takie treści są podawane dzieciom w wieku 13 lat.

– Nie zgadzam się, by dzieci w wieku 13 lat były wprowadzane w temat tożsamości płciowej, orientacji seksualnej i celebrowania różnorodności. Nie powiem, może w liceum powinno się już na ten temat rozmawiać, ale nie w szkole podstawowej – mówi nasz rozmówca.

Z tego co wiadomo, niektórzy rodzice uczniów z „czwórki” próbowali dowiedzieć się, kto był autorem tej inicjatywy.

– Chcielibyśmy dowiedzieć się, jak było, bo jeśli zaproszono w tym celu osobę z zewnątrz, to rodzice powinni być o tym poinformowani. Powinni znać zakres przedstawianych informacji i wyrazić na to zgodę – podsumowuje rodzic.

Na stronie internetowej programu, który był realizowany w szkole można wyczytać, że dotyczy on zmian fizycznych i psychicznych w okresie dojrzewania, terminologii z tym związanej, przebiegu cyklu menstruacyjnego, niwelowania mitów i obaw związanych z miesiączką oraz nawyków higienicznych. Nie ma nic o orientacji seksualnej, celebrowaniu różnorodności i wchodzeniu w tajniki tożsamości płciowej.

Jak wyjaśnia Marek Wojtowicz, dyrektor SP4, program był realizowany w ramach Szkolnego Programu Promocji Zdrowia. Jest to od 20 lat realizowany profilaktyczny program dla dziewcząt klas 6 „Między nami kobietkami”. Program był realizowany w wielu szkołach podstawowych.

broszura
mat. nadesłany

– Program ten stworzono przy współpracy recenzentów Ministerstwa Edukacji Narodowej, psychologów i ginekologów. Znajduje się on w wykazie środków dydaktycznych zalecanych przez MEN do użytku szkolnego. Program realizujemy przy współpracy z wykwalifikowaną prelegentką Działu Profilaktyki i Edukacji Procter & Gamble – czytamy w odpowiedzi. – Celem programu jest edukacja dziewcząt w zakresie lepszego zrozumienia przemian fizycznych i emocjonalnych, zachodzących w okresie dojrzewania, przyswojenie prawidłowej terminologii dotyczącej części ciała, dorastania i rozwoju oraz zaakceptowania siebie i złagodzenia stresów związanych z dorastaniem. Na szkoleniu, które w ramach programu odbyło się w dniu 17 listopada 2022 r. wszystkie dziewczęta uczestniczące w szkoleniu otrzymały od realizatorki programu zestaw dydaktyczny (opracowany przez Centrum Informacji „Always”). Jako szkoła, nie jesteśmy recenzentami zestawów edukacyjnych. A w naszych działaniach nie chodzi o pomoc sanitarną, tylko o edukację dziewcząt w obszarze zbliżającego się okresu dojrzewania, pojawiającej się miesiączki i zasad higieny osobistej w tym okresie. Podczas prowadzonych zajęć edukacyjnych zawsze obecni są nauczyciele. Zapewniam, że nie ma tam działań niestosownych i przekazu informacji dotyczących jakichkolwiek ideologii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Gender w Szkole Podstawowej nr 4 w Sanoku? Dyrektor Marek Wojtowicz: nie ma działań niestosownych - Nowiny

Wróć na sanok.naszemiasto.pl Nasze Miasto