Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Historyczna chwila na budowie mostu kolejowego w Przemyślu. Przesunięto jedną nitkę starej konstrukcji [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu. Ruch pociągów odbywa się jednym torem.
Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu. Ruch pociągów odbywa się jednym torem. Norbert Ziętal
Ekipy budowlane przesunęły wschodnią nitkę (wyższą) mostu kolejowego nad Sanem w Przemyślu. Wkrótce to samo stanie się z nitką zachodnią. Pomiędzy nimi powstanie nowy most. Ma być gotowy jeszcze w tym roku.

Budowa nowego mosty kolejowego w centrum Przemyśla stała się atrakcją dla mieszkańców. Wielu z nich robi sobie pamiątkowe zdjęcia, m.in. z Mostu Kamiennego. Obecnie przesunięta została cała wschodnia, starsza nitka mostu. Niecodzienny widok jest często komentowany wśród mieszkańców.

Do końca kwietnia planowana jest budowa nowych przyczółków i podpór pośrednich oraz przesunięcie przęseł drugiej nitki obecnego mostu. W tym czasie przewidziano również wykonanie tzw. "bypassu", który ma umożliwić z początkiem maja ruch pociągów po torze nr 2.

- Pozwoli to na przesunięcie przęseł nitki zachodniej mostu na wybudowane już nowe podpory. Rozpocznie się wówczas budowa nowego mostu pomiędzy rozsuniętymi istniejącymi obiektami - wyjaśnia Dorota Szalacha biura prasowego PKP PLK.

W miejscu zrobionym przez stary most powstanie nowa, dwutorowa konstrukcja. Według PKP PLK zakończenie głównych robót i przywrócenie dwutorowego ruchu pociągów po nowym obiekcie planowane jest na koniec grudnia 2023 roku. Zakończenie pozostałych robót, przebudowa dróg pod obiektem przewidziane jest w pierwszym kwartale 2024 roku.

Zobacz zdjęcia

Stary most nie trafi na złom, będzie zagospodarowany. Trzy przęsła będą zaadaptowane na ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą dwie części miasta. Pozostałe trzy przęsła zostaną wykorzystane przez Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej do przygotowania wystawy plenerowej.

Budowa nowego mostu będzie kosztować 60 mln złotych. Przebudowane zostaną również okolice mostu. Na prawobrzeżnej części miasta przeprowadzone prace umożliwią przejazd wyższych pojazdów.

Pierwotny powstał w 1860 r., w związku z budową linii kolejowej łączącej Wiedeń ze Lwowem. Ten obecny stoi od 1891 r. Był wielokrotnie wysadzany, w latach 1939 - 1941 był granica pomiędzy niemiecką III Rzeszą i Związkiem Sowieckim. Wbrew informacjom krążącym w Internecie, jego konstrukcja nie jest dziełem pracowni Gustava Eiffela, budowniczego słynnej wieży w Paryżu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Historyczna chwila na budowie mostu kolejowego w Przemyślu. Przesunięto jedną nitkę starej konstrukcji [ZDJĘCIA] - Nowiny

Wróć na sanok.naszemiasto.pl Nasze Miasto