Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polska Grupa Zbrojeniowa szuka inwestora dla Autosanu

Sabina Tworek
Sabina Tworek
Nie jest tajemnicą, że fabryka Autosan potrzebuje pomocy finansowej. Przejęcie spółki przez Polską Grupę Zbrojeniową w 2016 roku miało być ogromną szansą dla Autosanu, który miał produkować przede wszystkim dla polskiego wojska. Jak się wkrótce okazało, plany nie do końca udało się wdrożyć w życie.

Przejęcie sanockiej spółki w stanie upadłości było dużym wyzwaniem dla Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

– Od tego czasu sytuacja legendarnej polskiej fabryki zmienia się z roku na rok na lepsze – zapewnia Beata Perkowska, kierownik Działu Komunikacji w Polskiej Grupie Zbrojeniowej. – W ciągu ostatnich czterech lat realizowane przez Autosan przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi systematycznie wzrastały, osiągając poziom z 32 977 mln zł w 2016 roku do 110 471 mln zł w 2019 roku.

Spółka systematycznie pozyskuje nowe zamówienia, uczestnicząc w licznych przetargach.

Jak zaznacza Beata Perkowska, sprzedaż autobusów wzrastała z 24 w 2016 roku do 119 w 2019 roku, a ich wartość osiągnęła ponad 100 mln zł. Spółka ponadto realizuje produkcję i sprzedaż asortymentu produktów „S”, czyli kabin pojazdów wojskowych i kontenerów, prowadzi sprzedaż elementów pojazdów szynowych i części zamiennych oraz świadczy usługi przemysłowe.

Jak wynika z danych finansowych, strata sanockiej fabryki w latach 2016-2019 wyniosła 66,2 mln zł.

- Warto jednak zaznaczyć, że spółka Autosan od momentu przejęcia od syndyka masy upadłościowej, stanęła na nogi. Autosan rozwija produkcję we wszystkich rodzajach ekologicznych autobusów zasilanych olejem napędowym i gazem ziemnym. Fabryka ma też kompetencje do produkowania własnych konstrukcji autobusów niskoemisyjnych i elektrycznych, a inwestor, którego poszukujemy, z pewnością na tych kompetencjach i wiedzy pracowników skorzysta

– uważa Beata Perkowska.

Polska Grupa Zbrojeniowa liczy na rozwój fabryki, stąd też wspólnie z Hutą Stalowa Wola i spółką PIT-RADWAR poszukuje inwestora strategicznego dla Autosanu.

– Polska Grupa Zbrojeniowa z jednej strony koncentruje się na uproszczeniu struktury grupy, a z drugiej na produkcji zbrojeniowej i redukcji działalności „non-core”. Profil produkcyjny Autosanu odległy jest jednak od naszego podstawowego biznesu – wyjaśnia kierownik Perkowska.

Grudniowe dostawy autobusów

Tylko w grudniu sanocki Autosan dostarczył autobusy do Rzeszowa, Ostrołęki oraz do 1 Regionalnej Bazy Logistycznej z Wałcza.

– Zakończyliśmy dostawę drugiej dwudziestki autobusów SANCITY 12LF CNG do Rzeszowa – czytamy na stronie Autosanu. – W ramach umowy podpisanej pod koniec 2019 r., dotyczącej w sumie 60 szt. autobusów, do Rzeszowa dotarło już 40 gazowców. Pierwsze dwa z dziesięciu autobusów dostarczono w grudniu do Ostrołęki. Realizacja całego kontraktu, zgodnie z jego zapisami, powinna zakończyć się na początku II kwartału przyszłego roku.

Jak informuje dyrekcja Autosanu, w bieżącym miesiącu zakończono również dostawę autobusów międzymiastowych LIDER 10 dla polskiego wojska.


ZOBACZ TEŻ: Mamy taaaakie karpie! Z wizytą w Rudzie Różaneckiej u podkarpackich hodowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na sanok.naszemiasto.pl Nasze Miasto