Tak mają wyglądać nowe wagony PKP Intercity, które będą w składach pociągów jeżdżących m.in. z Przemyśla [WIZUALIZACJE]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Tak będą wyglądać nowe wagony PKP Intercity.
Tak będą wyglądać nowe wagony PKP Intercity. PKP Intercity
PKP Intercity ogłasza największy w historii przetarg na zakup 450 nowych wagonów w nowoczesnym designie. Będą one kursować w składach dojeżdżających do Przemyśla.

PKP Intercity ogłosiło właśnie największy w swojej historii pod względem liczby pojazdów przetarg taborowy.

Po zakończeniu zamówienia park taborowy przewoźnika powiększy się aż o 300 nowych wagonów, a prawo opcji umożliwia zakup dodatkowych 150 pojazdów. Zakup ten wprowadzi do oferty PKP Intercity nowy standard designu i komfortu podróżowania

- Polska stała się liderem w inwestycjach transportowych w Europie, a działania takie jak to dzisiejsze są tego najlepszym dowodem. Z pełnym przekonaniem stawiamy na rozwój polskiej, ekologicznej kolei, a zakup przez naszego narodowego przewoźnika kilkuset nowoczesnych, bezpiecznych i komfortowych wagonów będzie bardzo dużym krokiem w kierunku kolei jako przodującego środka transportu. Nowa jakość przyciąga kolejne miliony podróżnych do pociągów – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

W ramach przetargu zakupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, w opcji podstawowej, park taborowy PKP Intercity będzie bogatszy o:

  • 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową;
  • 40 wagonów przedziałowych 2. klasy;
  • 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy;
  • 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami;
  • 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów;
  • 38 wagonów restauracyjnych;
  • 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.

Nowe wagony będą jeździć w składach rozpędzającyc się do 200 km/h. PKP Intercity oczekuje rozpoczęcia ich dostaw w 2025 roku. Nowe pojazdy będą wykorzystywane w kategorii średniej, jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 roku.

Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, zatrzymując się w mniejszych ośrodkach, jak również będą kursować za granicę. Wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy.

Nowe jednostki docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy:

  • Warszawa – Poznań – Berlin;
  • Warszawa – Poznań – Szczecin;
  • Gdynia – Warszawa – Katowice – Bohumin – Wiedeń;
  • Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Berlin;
  • Przemyśl – Kraków – Katowice – Wrocław – Poznań – Szczecin;
  • Gdynia – Poznań – Wrocław – Praga;
  • Kraków/Wrocław – Bohumin – Wiedeń.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Materiał oryginalny: Tak mają wyglądać nowe wagony PKP Intercity, które będą w składach pociągów jeżdżących m.in. z Przemyśla [WIZUALIZACJE] - Nowiny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na sanok.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie