Alibaba wraz AliExpress chce jeszcze mocniej działać na polskim rynku, czy to oznacza, że jest tu jeszcze „dużo miejsca”?
Tak, Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie i wciąż widzimy dużo miejsca do rozwoju. Jednym z powodów jest to, że penetracja handlu elektronicznego jest nadal niższa niż na wielu głównych rynkach, takich jak Wielka Brytania.
Poza tym, wzrost handlu elektronicznego jest napędzany silnymi trendami makroekonomicznymi, w których polski PKB na mieszkańca szybko rośnie w ostatnich latach. Po drugie, silna konkurencja między platformami, wsparta inwestycją naszych partnerów, takich jak InPost, Blik i inni, aby zapewnić wyższy poziom "user experience".
Wreszcie pandemia pomogła również pobudzić wzrost i przyjęcie e-commerce wśród tych, którzy wcześniej mogli nie działać online. Oczekujemy, że te trendy utrzymają się w przyszłym roku, aby uczynić Polskę jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.
Program szczepień, luzowanie obostrzeń, w tym otwarcie galerii handlowych nie wyhamuje e-commerce?
Pandemia zdecydowanie dowiodła, że kanały cyfrowe, takie jak e-commerce, są coraz ważniejsze dla życia ludzi i dla utrzymania gospodarki. W zeszłym roku spędziliśmy dużo czasu, inwestując w naszą infrastrukturę logistyczną i łańcuch dostaw, aby produkty mogły docierać do naszych konsumentów, gdy ich potrzebowali podczas pandemii.
Użytkownicy, którzy zaczęli korzystać z tego kanału po raz pierwszy podczas pandemii i mieli dobre doświadczenia, będą nadal korzystać z połączenia e-commerce i sklepów fizycznych w ramach swoich potrzeb.
W tym roku będziemy również więcej inwestować w nasze doświadczenie logistyczne, aby dać naszym użytkownikom większą pewność co do czasu dostawy. Na przykład w kwietniu planujemy zapewnić gwarantowaną 15-dniową usługę dostawy wybranych produktów wysyłanych z Chin. Podobnie już teraz zapewniamy gwarantowaną 3-dniową dostawę produktów wysyłanych z magazynów w Polsce i krajach sąsiednich. Okazuje się, że jest to bardzo popularne wśród naszych użytkowników i otrzymaliśmy bardzo pozytywne opinie na temat tej usługi.
Pojawiają się doniesienia, że planujecie uruchomić w Polsce własne maszyny do odbioru paczek.
InPost jest nadal naszym kluczowym partnerem w zakresie dostaw, a ilość wysyłanych do urządzeń InPost na platformie AliExpress stale rosła w ciągu ostatniego roku, odkąd rozpoczęliśmy współpracę.
Jeśli chodzi o rozwój naszych maszyn, może to być coś, co rozważamy na małą skalę w niektórych lokalizacjach o dużym zagęszczeniu.
Jak miałoby to wyglądać?
Nie jesteśmy w stanie podać takich szczegółów, jednak na razie skupilibyśmy się tylko na małej skali na lokalizacjach o dużym zagęszczeniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
Strefa Biznesu - Kara dla Raiffeisen International