Początek zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec stanowi włączenie obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego).
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy miasta, a przez to poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach DK28 i DK84. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Zatorem i Medyką oraz skróci czas podróży w Bieszczady. Polepszy się również bezpieczeństwo ruchu przy jednoczesnym zachowaniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
- Polskie drogi muszą być bezpieczne i nowoczesne – zaznaczył Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury. – Obwodnica w Sanoku się udała, jestem przekonany, że wszyscy, którzy będą jeździć nowymi drogami, będą z nich zadowoleni. To jedna z wielu inwestycji, która powoduje, że z zazdrością patrzą na nas Francuzi czy Niemcy. Mamy więc powód do dumy i satysfakcji.
Otwarcie obwodnicy Sanoka. Od dzisiaj możemy jeździć nowymi ...
Obwodnica jest połączona z innymi drogami poprzez cztery skrzyżowania jednopoziomowe:
- rondo na połączeniu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 886 i drogą krajową nr 28 (ul. Krakowska)
- skrzyżowanie na przecięciu obwodnicy z łącznikiem do ul. Okulickiego
- rondo na przecięciu obwodnicy z nowym przebiegiem drogi powiatowej nr 2233R (ul. M. Konopnickiej) i łącznikiem do ronda „Beksińskiego” zlokalizowanego na istniejącym ciągu drogi krajowej nr 28
- rondo na przecięciu obwodnicy z drogą krajową nr 84 (ul. Lipińskiego). Budowa skrzyżowania oraz przebudowa odcinka drogi krajowej nr 84 zapewnia również połączenie obwodnicy z ul. Zagórską (droga powiatowa nr G 117158R).
- Powstało 12 obiektów inżynierskich (8 mostów i 4 wiadukty) oraz 18 przepustów (4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi).
Umowę na realizację obwodnicy w systemie „Projektuj i buduj” zawarto 9 lutego 2016 r., natomiast w lipcu 2017 r. wykonawca robót otrzymał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 9 sierpnia 2017 r. rozpoczęły się roboty budowlane.
Całkowity koszt inwestycji wyniósł 207 180 936,44 złotych, z czego wartość dofinansowania UE to prawie 144 miliony złotych. Dofinansowanie przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?