Pociągiem nie pojedziemy już w Bieszczady. Wakacyjne kursy na trasie Sanok-Nowy Łupków zostały zlikwidowane

Sabina Tworek
Sabina Tworek
Sabina Tworek
Od 21 września nie kursują tzw. promocyjne pociągi samorządowe na trasie Sanok-Nowy Łupków. Przewoźnikiem była firma SKPL Cargo sp. z o.o.

Pociągi jeździły od 6 lipca br. od poniedziałku do czwartku, a dodatkowo, aby ułatwić podróżnym dojazd w Bieszczady, od 27 lipca utworzono połączenie autobusowe do Cisnej. Z kolei w weekendy, do dyspozycji pasażerów był kursujący pociąg „Wojak Szwejk” relacji Rzeszów-Medzilaborce-Rzeszów uruchomiony przez Podkarpacki Zakład POLREGIO sp. z o.o. w Rzeszowie.

Pierwszy pociąg do Łupkowa wyjechał dzisiaj ze stacji w Sano...

Czytaj także

– Cieszymy się, że w okresie wakacyjnym udało się zorganizować przewozy pasażerskie na trasie, na której regularny ruch kolejowy zlikwidowano wiele lat temu w splocie różnych niekorzystnych czynników organizacyjnych – mówi Igor Wójciak, radny powiatu sanockiego. - Od tego czasu ruch na tej linii pojawia się okresowo z różnym skutkiem.

Tegoroczne połączenia były możliwe m.in. dzięki zaangażowaniu Powiatu Sanockiego, Urzędu Miasta i Gminy Zagórz, Gminy Komańcza oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.

– Efekty frekwencyjne tygodniowych kursów przekroczyły nawet wyobrażenia optymistów, również dzięki łącznikowi autobusowemu do Cisnej finansowanemu przez gminę Cisna – zaznacza Igor Wójciak. – Tylko w ciągu pierwszych 12 dni z oferty przewoźnika skorzystało blisko 1200 pasażerów. Niestety, nie udało się nam zorganizować dalszego, pełnego finansowania przewozów w następnych miesiącach i dlatego kursy do Łupkowa zakończyły się w połowie września.

Głównym celem uruchomienia połączeń kolejowych była poprawa dostępności komunikacyjnej naszego regionu, ale także zachęcenie turystów do zwiedzania powiatu sanockiego i bieszczadzkiego. Miały w tym pomóc atrakcyjne ceny biletów, duży komfort jazdy oraz walory krajobrazowe.

Czytaj także

Wakacyjne przewozy koleją w Bieszczady i Beskid Niski były realizowane z wykorzystaniem klasycznego, przestronnego taboru zapewniającego m.in. przewóz rowerów oraz możliwość emitowania materiałów multimedialnych przygotowanych przez samorządy.

Pociągi jeździły i tak o trzy tygodnie dłużej niż pierwotnie zakładano. Czy uda się w przyszłości wznowić połączenia kolejowe w Bieszczady i Beskid Niski, czas pokaże.


ZOBACZ TEŻ: Dolina.Kolejowa.pl przedstawia: Kolej w Zagórzu

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3