MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

PLK: Na linii do Krościenka wykonano prace niezbędne do bezpiecznego przejazdu pociągów. Czy to wystarczy?

Dorota Mękarska
Dorota Mękarska
Przebudowany most na Sanie w Zagórzu
Przebudowany most na Sanie w Zagórzu arch. PKP PLK S.A.

– Ta akcja podobna jest jakby do jakiegoś narodowego zrywu, każdy może uważać różnie, ale długie składy wagonów sypialnych służące jako nocleg dla ekip pracujących, często ściągniętych z odległych miejscowości na terenie Ukrainy oraz odgłosy działających maszyn stwarzają naprawdę szczególną atmosferę, jakby walkę z czasem – relacjonuje w mediach społecznościowych jeden z miłośników kolei. – Remont trwa pełną parą, często 7 dni w tygodniu przez długie godziny, dziesiątki pracowników czy to w deszczu, śniegu nieprzerwanie wykonują swoje obowiązki.. Oni wierzą w to, że się uda i wkrótce przejedzie tamtędy pociąg do Polski. Porównując ich powstający tor z naszym pozwolę powstrzymać się od komentarza. Jeśli pociąg pojedzie oni mogą spać spokojnie, a my będziemy chuchać i dmuchać, żeby nic się nie wydarzyło – dodaje.

W sprawie modernizacji linii kolejowej 108 wypowiedziała się Komisji Transportu Rady Powiatu Sanocki, która zgłosiła wnioski w tej sprawie. Wystosowano je m.in. do Ministerstwo Infrastruktury.

Jak wyjaśnia Dorota Szalacha z PKP PLK S.A. linia prowadząca do Krościenka w ostatnich latach została przygotowana do lepszych przewozów. Już w 2021 r. na odcinku Zagórz-Uherce, PLK wykonały prace torowe, m.in. wymieniono ponad 10 tys. podkładów. Dokonano przeglądu i poprawy widoczności na przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowany został most nad Sanem w Zagórzu. Prace pozwoliły na realizacje przewozów do Uherzec.

Do połowy 2022 r. na linii wykonano prace, niezbędne do bezpiecznego przejazdu pociągów pasażerskich na nieeksploatowanym od dwunastu lat odcinku Uherce-Ustrzyki Dolne - Krościenko. Dzięki temu zapewniono możliwość przewozów do przejścia kolejowego z Ukrainą.

Kolejne prace wykonano we wrześniu br. To remont dwóch mostów w miejscowości Uherce. Poprawiony został tor i naprawione podpory. Stalowe konstrukcje zabezpieczono antykorozyjnie. Podniesiono poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych w miejscowościach Ustianowa Górna i Brzegi Dolne. Tu wykonano nową jezdnię, oświetlenie oraz odwodnienie.

Po przetargu będą prowadzone prace na kolejnym odcinku od Ustrzyk Dolnych do Krościenka. Roboty poprawią stan torów m.in. na stacjach Ustrzyki Dolne i Krościenko. Zakładany efekt, to poprawa warunków przewozowych na górskiej trasie z Ustrzyk Dolnych do granicy państwa.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sanok.naszemiasto.pl Nasze Miasto